2009年4月5日星期日

SSP 聯興電業


  

影 這 張 相 片 需 時 一 小 時 , 皆 因 很 多 鴨 寮 街 的 檔 主 走 來 跟 他 打 招 呼 : 「 成 條 鴨 寮 街 嘅 鋪 , 我 真 係 識 晒 ! 」

今 期 故 事 , 由 鴨 寮 街 的 傳 說 開 始 。
話說 專 賣 低 科 技 電 子 零 件 的 鴨 寮 街 , 街 頭 巷 尾 不 時 泊 着 兩 部 法 拉 利 跑 車 , 十 分 搶 眼 ,而 盛 傳 跑 車 的 主 人 , 正 是 在 鴨 寮 街 賣 高 級 影 音 產 品 的 聯 興 電 業 老 闆 劉 永 勳 , 人 稱 他為 「 鴨 寮 街 大 少 」 。
但 當 事 人 卻 否 認 : 「 我 揸 的 只 是 幾 十 萬 一 部 的 Benz , 之 前 最 貴 嗰 部 都 係 百 零 萬 的 Benz 跑 , 同 法 拉 利 無 得 揮 ! 」
從 這 段 對 話 , 難 免 被 人 覺 得 他 是 典 型 父 親 剩 落 的 大 少 , 但 他 卻 忿 忿 不 平 , 「 好 多 人 話 我 含 着 金 鎖 匙 出 世 , 我 做 幾 多 晚 通 宵 佢 唔 知 啫 ! 」


劉永 勳 經 常 笑 面 迎 人 , 唯 獨 提 起 他 的 「 大 少 」 外 號 , 笑 容 即 時 收 斂 。 「 唉 , 人 哋 點 講我 無 辦 法 , 我 嫖 賭 飲 吹 冇 樣 啱 , 只 是 子 承 父 業 , 家 中 排 行 最 大 , 咁 就 算 『 大 少 』 ?」
說 句 公 道 話 , 他 就 算 非 含 着 金 鎖 匙 出 世 、 銀 鎖 匙 也 肯 定 沒 走 雞 。 其 父 劉 建華 踢 爆 他 在 小 學 三 年 班 , 已 玩 數 十 萬 元 的 發 燒 音 響 。 「 當 年 八 十 年 代 流 行 玩 黑 膠 ,讀 碟 的 唱 針 要 四 千 元 一 支 , 多 過 打 工 仔 一 個 月 的 人 工 , 佢 一 個 月 就 整 斷 幾 支 … … 」
在 旁 的 他 即 時 抗 議 ﹕ 「 我 其 實 係 邊 玩 邊 學 , 人 哋 同 學 仔 成 日 踢 波 游 水 , 我 就 返鋪 聽 中 森 明 菜 、 近 藤 真 彥 , 順 手 向 鋪 頭 的 師 傅 學 音 響 技 術 原 理 , 仲 會 幫 手 招 呼 客 人添 。 」



這 部 專 業 影 院 用 的 投 影 機 , 身 價 超 過 一 百 四 十 萬 元 , 「 我 想 搵 間 五 千 呎 的 鋪 , 開 番 間 戲 院 。 」



他 經 常 到 外 國 的 影 音 展 及 廠 房 參 觀 。 「 呢 行 產 品 轉 得 好 快 , 要 成 日 增 值 自 己 。 」 圖 為 他 早 年 參 觀 美 國 知 名 音 響 品 牌 JBL 時 攝 。



從 玩 家 心 態 出 發

口口 聲 聲 說 玩 音 響 純 粹 為 了 生 意 , 但 劉 大 少 卻 私 底 下 收 藏 了 不 少 極 珍 貴 AV 器 材 , 絕對 與 做 生 意 無 關 : 例 如 過 千 隻 黑 膠 唱 片 、 七 十 年 代 電 台 用 的 專 業 錄 音 機 , 前 年 還 更斥 資 一 百 四 十 萬 元 購 入 一 部 體 積 極 大 的 專 業 影 院 投 影 機 。 為 了 安 置 這 龐 然 大 物 , 還須 在 大 廈 安 裝 煙 囪 給 它 散 熱 , 擺 明 自 己 玩 的 心 態 居 多 。
他 笑 笑 口 解 釋 : 「 做高 級 影 音 , 一 定 要 從 玩 家 心 態 出 發 , 才 知 他 們 需 要 甚 麼 。 好 像 沙 士 時 期 , 很 多 行 家都 呻 慘 , 企 响 度 消 極 捱 打 。 但 我 肯 面 對 現 實 變 招 , 將 一 批 中 下 價 影 音 器 材 如 電 視 機、 擴 音 機 、 影 碟 機 同 喇 叭 包 裝 成 套 裝 , 再 以 折 扣 價 發 售 , 反 應 極 之 理 想 。 」 有 這 想法 , 全 因 他 早 前 結 婚 要 搬 新 屋 , 也 順 道 添 置 一 套 全 新 影 音 器 材 。 他 覺 得 經 濟 就 算 再差 , 亦 一 樣 有 人 結 婚 及 搬 新 屋 。 這 些 人 會 趁 屋 企 裝 修 一 併 添 置 影 音 器 材 , 以 免 日 後再 拆 牆 鋪 線 。 「 問 題 是 budget 慳 得 就 慳 , 我 推 出 折 扣 一 條 龍 , 他 們 既 不 用 煩 周 圍格 價 , 又 可 以 一 次 過 買 齊 整 套 器 材 , 點 會 唔 受 歡 迎 ? 」



深 水 埗 鋪 面 積 約 只 有 八 百 呎 , 專 做 中 價 影 音 產 品 , 但 門 面 裝 修 , 已 勝 過 不 少 隔 鄰 的 店 鋪 。



鴨 寮 街 有 最 新 的 low tech 科 技 , 也 有 八 十 年 代 的 卡 式 錄 音 帶 店 鋪 , 劉 永 勳 說 很 多 老 鋪 的 店 主 是 看 着 他 長 大 。

劉 永 勳 檔 案

40 歲 : 已 婚 沒 子 女
79 年 : 開 始 接 觸 音 響 器 材 , 時 為 小 學 三 年 級 。
89 年 : 考 入 理 工 電 子 系 , 卻 跑 到 德 國 BMG 廠 做 學 徒 。
96 年 : 成 為 首 批 香 港 影 音 專 家 考 獲 美 國 isf 及 THX 專 業 影 音 牌 照 。
98 年 : 德 國 回 來 改 革 父 親 的 音 響 店 。
07 年 : 銅 鑼 灣 開 分 店 。



廿 四 小 時 on call

他指 現 時 聯 興 的 生 意 , 器 材 零 售 只 佔 三 分 一 , 最 賺 錢 的 一 瓣 , 是 代 有 錢 人 及 發 展 商 做安 裝 工 程 , 其 中 不 少 山 頂 富 豪 都 是 他 的 客 仔 。 講 到 如 何 服 侍 有 錢 人 , 他 才 承 認 自 己的 「 大 少 」 心 態 增 加 勝 算 , 「 很 多 人 以 為 有 錢 人 一 定 no budget 任 我 開 價 , 錯 晒 !若 他 們 不 善 理 財 , 何 來 咁 有 錢 , 他 們 覺 得 值 才 肯 花 錢 。 而 服 務 質 素 決 定 你 能 否 賺 到他 們 錢 。 我 經 常 玩 貴 價 器 材 , 都 係 想 令 自 己 從 有 錢 人 心 態 出 發 , 看 看 他 們 需 要 什 麼。 」
他 隨 身 有 一 本 記 事 簿 , 用 以 記 錄 每 名 客 人 的 需 要 。 「 一 單 工 程 , 就 算 細微 至 燈 掣 開 關 , 客 人 是 愛 輕 觸 式 還 是 大 按 鈕 、 塑 膠 或 金 屬 質 料 ? 我 們 都 要 一 一 記 低。 」 若 客 人 有 需 要 , 這 位 大 少 更 會 廿 四 小 時 隨 傳 隨 到 。 「 你 知 有 錢 人 啦 , 可 能 十 年都 不 碰 那 套 音 響 器 材 , 到 需 要 時 , 大 多 忘 記 點 用 , 我 要 隨 時 解 答 問 題 , 有 時 更 需 要出 動 伙 記 登 門 造 訪 。 若 客 人 深 宵 打 來 , 伙 記 收 晒 工 , 只 好 親 自 出 馬 。 」
訪 問當 日 , 記 者 見 到 香 港 興 業 的 大 老 闆 查 懋 成 在 他 的 鋪 內 看 音 響 器 材 , 記 者 正 想 上 前 跟他 做 簡 短 訪 問 , 卻 即 時 被 劉 永 勳 阻 止 ; 他 說 有 錢 人 愛 低 調 , 因 此 口 密 是 服 侍 有 錢 人的 重 要 條 件 。 就 算 記 者 如 何 旁 敲 側 擊 , 從 他 口 中 只 知 地 產 發 展 商 恒 基 兆 業 是 他 的 客仔 , 另 外 從 其 他 行 家 口 中 聽 到 寰 宇 老 闆 林 小 明 是 他 長 期 客 人 。 「 有 錢 人 好 重 私 隱 ,我 講 客 人 名 單 俾 你 知 , 他 們 覺 得 被 我 利 用 做 宣 傳 , 以 後 點 會 幫 襯 我 ? 」

 

德 國 學 師

他時 刻 拒 認 是 大 少 , 卻 從 不 否 認 家 境 幫 了 自 己 很 多 , 因 此 情 願 別 人 說 他 是 「 進 取 第 二代 」 。 他 笑 說 正 式 的 大 少 應 該 很 富 貴 , 隨 時 連 全 港 最 窮 困 的 深 水 埗 區 也 沒 到 過 , 但他 卻 是 在 龍 蛇 混 雜 的 鴨 寮 街 長 大 , 學 會 一 身 街 頭 文 化 。 「 我 記 得 六 十 年 代 尾 , 隔 籬鋪 打 麻 雀 太 吵 驚 動 警 方 , 班 黑 腳 ( 軍 裝 警 員 ) 行 埋 嚟 , 老 闆 即 時 拿 出 一 張 十 元 大 鈔, 班 黑 腳 即 時 笑 淫 淫 , 問 兩 句 就 走 人 。 從 小 我 就 要 對 住 不 同 客 人 , 有 錢 沒 錢 的 , 大大 話 話 對 足 廿 年 , 他 們 想 要 什 麼 , 我 傾 幾 句 就 知 道 。 」
八 八 年 他 考 到 理 工 唸電 子 , 但 父 親 替 他 鋪 橋 搭 路 , 跑 到 很 難 進 入 的 德 國 公 司 BMG 做 見 習 生 , 雖 然 由 低 做起 , 但 可 到 每 個 部 門 沾 手 學 習 , 他 試 過 要 確 保 整 間 錄 製 CD 的 空 間 不 可 多 於 三 數 粒塵 , 否 則 影 響 生 產 質 素 。 「 當 年 去 到 德 國 , 十 足 十 大 鄉 里 出 城 ! 原 來 廿 年 前 已 經 有 memory card , 我 接 觸 的 全 是 最 新 尖 端 科 技 , 當 時 香 港 人 還 玩 緊 兩 聲 道 Hi-Fi , 但德 國 家 庭 已 玩 初 代 的 home theatre ( 多 聲 道 ) , 令 我 覺 得 玩 Hi-Fi 是 『 自 私 』 ,但 家 庭 影 院 卻 一 家 大 細 欣 賞 , 是 『 入 屋 』 , 是 未 來 大 方 向 。 」
在 BMG 捱 了 十年 , 九 八 年 他 自 覺 滿 師 , 鼓 起 勇 氣 向 父 親 提 出 回 家 幫 手 , 並 決 心 將 老 店 大 改 革 , 由兩 聲 道 二 手 影 音 器 材 店 , 轉 型 為 家 庭 影 院 器 材 銷 售 及 工 程 商 。 「 我 和 爸 爸 討 論 整 整一 星 期 , 他 是 老 一 輩 , 四 十 年 前 是 首 批 香 港 搞 音 響 的 生 意 人 , 思 想 保 守 求 穩 陣 , 初時 反 對 我 改 革 , 不 過 我 指 出 回 歸 後 , 好 多 二 手 音 響 器 材 都 被 內 地 人 掃 清 搬 上 大 陸 ,二 手 貨 源 變 得 愈 來 愈 少 , 何 來 有 生 意 做 ? 他 聽 了 才 冒 險 讓 我 一 試 。 」
劉 永 勳指 最 初 轉 型 , 香 港 做 高 級 家 庭 影 院 鋪 頭 屈 指 可 數 , 很 多 舊 式 音 響 店 的 老 闆 更 抱 着 「放 長 雙 眼 睇 你 點 死 」 。 但 他 憑 着 在 回 家 幫 手 前 , 在 海 外 已 考 獲 多 個 專 業 影 音 牌 照 ,返 港 後 頓 成 為 首 批 影 音 專 家 , 很 多 人 因 而 慕 名 幫 襯 。



劉父 已 半 退 休 , 但 久 不 久 便 落 鋪 , 他 說 當 年 賣 二 手 器 材 很 好 賺 , 「 有 錢 人 玩 完 一 輪 就賤 價 賣 出 去 , 轉 手 即 賺 兩 成 。 」 因 此 識 落 一 批 上 一 代 的 有 錢 人 。



新 店 的 完 全 隔 音 室 , 備 有 兩 道 門 , 最 啱 發 燒 友 試 機 。



做 工 程 要 常 常 上 門 替 客 調 校 聲 音 , 其 手 中 的 iPhone , 下 載 了 聲 壓 計 軟 件 , 用 來 量 度 揚 聲 器 發 出 的 聲 壓 。



這 部 舊 式 電 台 錄 音 機 , 是 他 的 非 賣 品 古 董 玩 具 。



衝 出 鴨 寮 街

辛苦 經 營 多 年 打 響 名 堂 , 他 現 在 是 多 本 影 音 雜 誌 的 免 費 顧 問 , 換 來 在 業 界 更 大 名 氣 ,生 意 亦 水 漲 船 高 , 每 月 營 業 額 高 達 五 百 萬 元 。 兩 年 前 他 衝 出 鴨 寮 街 , 在 銅 鑼 灣 渣 甸街 租 了 兩 個 樓 上 鋪 , 並 以 過 百 萬 元 打 造 一 間 完 全 隔 音 的 影 音 房 。 「 鴨 寮 街 開 音 響 店, 生 意 靠 熟 客 一 個 傳 一 個 , 很 少 有 錢 生 客 會 專 登 走 落 鴨 寮 街 , 在 高 級 地 方 開 店 是 我夢 想 。 金 融 海 嘯 的 確 令 生 意 少 咗 , 但 我 反 而 覺 得 係 發 圍 時 機 , 剛 剛 代 理 咗 隻 新 牌 子嚟 做 … … 」
「 你 就 係 成 日 操 之 過 急 囉 ! 」 在 旁 的 父 親 聽 到 大 少 的 一 番 豪 情 壯語 , 即 時 提 出 告 誡 。 他 聽 罷 只 是 笑 嘻 嘻 點 點 頭 , 沒 發 少 爺 脾 氣 。 「 我 好 多 謝 爸 爸 ,除 了 教 我 做 人 道 理 外 , 最 重 要 是 令 我 愛 上 音 響 , 否 則 我 可 能 真 的 變 成 嫖 賭 飲 吹 的 二世 祖 , 我 現 在 放 工 , 都 只 係 同 太 太 在 銅 鑼 灣 的 影 音 showroom 睇 戲 食 飯 。 」
同樣 在 鋪 內 幫 手 的 劉 太 聽 到 亦 笑 笑 口 : 「 好 多 發 燒 友 的 另 一 半 都 反 對 老 公 買 音 響 器 材, 我 就 覺 得 無 問 題 , 男 人 在 家 聽 音 樂 睇 戲 , 總 好 過 不 知 去 咗 邊 。 」
這 句 說 話 , 雖 然 有 賣 廣 告 之 嫌 , 但 我 想 天 下 妻 子 都 應 體 會 吓 。