2009年8月23日星期日

HV 永祥燒臘

地址:跑馬地景光街 2號地下
電話: 2573 9082
營業時間: 9:30am-8pm

$50一碟燒腩飯咁巴閉?還要蝕住來賣?
「小姐,新鮮豬噃!成隻燒豬最靚同最貴就是燒腩位。一碟飯差不多俾晒成條腩骨你,成本都要$60。不過,唔係人人識食,識食嘅!我蝕住都肯買。」這番話來自斬燒肉的阿叔,潛台詞其實是不識食的,我也懶得賣俾你。
這麼有性格的燒臘店,稱為永祥。

老師傅操刀

永祥就在景光街,是舊式的燒味飯店,店面放幾張摺枱,買走堂吃均可,叉燒油雞樣樣有,都做不錯,但以燒肉馳名。
負責燒豬的雄哥, 72年入行,以前在柴灣燒肉名店桂香當師傅,學得一手好燒豬,周潤發、呂良偉、袁詠儀、譚校長等都是捧場客。
雄哥的燒肉,皮脆肉香,鮮味也濃,不太鹹,證明不是冰鮮豬,不用下鹽掩蓋雪味。芝麻皮也燒得好,金黃均勻,香脆鬆化,有熟客仔說,只要在外賣盒㓤幾個窿,即使搭個多小時車也不變腍。
問他怎樣燒出這種皮,他劈頭一句:「講你都唔明,總之要靠經驗。」
經驗多抽象,還好他讓我觀察,只見他在太空爐的爐頭上放了幾塊石頭,石頭阻擋了來勢兇兇的猛火,熱力向四面竄散,火力變得均勻。
「壓住啲火嘛,咁爆起隻豬先靚,至唔會燒到一撻撻。」

老闆威哥入行二十多年,人稱刀神,落刀乾脆利落。

夥計忠哥是老臣子,有時跟街坊食客飲啖茶,傾兩句。

老師傅雄哥最拿手燒豬,他特意在爐頭上放石塊,令火候平均。

店內是傳統燒臘店的格局,午市最繁忙。

識食我至賣俾你!

燒肉各個部位之中,以燒腩最為肥瘦均勻。燒腩之中,又以近骨位的最矜貴,一層皮,一層肥肉,一層嫩肉,一層軟骨,脆嫩甘香爽有齊,油香又有肉香,不會乾爭爭。
「呢條燒腩骨,係街坊先至識食和捨得食,區外人好少識得來買,亦都唔多,賣晒就算。」夥計忠哥說,頗有一番識英雄重英雄之感。
永祥開業十二年,剛巧在斑馬線旁的三角空地,鋪前一幅空地,不知不覺成為街坊的聚腳點,經過的都會停下同夥計傾兩句,像「城市論壇」。老闆夥計跟街坊早已打成一片。
「我哋一年三百六十五日無休,農曆新年都照常營業。梗係!新年時呢度好靜,街市食肆多數唔開。如果我哋都休息,班街坊咪無啖好食?」
老闆威哥一番話,又為燒臘味上添了幾分人情味。

燒腩肥瘦相間,有皮有肉有軟骨,層次豐富。

叉燒蜜味較淡,但肉味鮮濃,以半肥瘦的最好吃。

燒鵝$120/半隻
每日下午四點半新鮮出爐,鵝肉酥香有韌度,肉汁豐富,是斬料的好選擇。